Friday 21 December 2018

Makan clomid

okay untuk bulan ni aku makan clomid sebijiK  sehari start hari ke 2 perioD. aku dapat ubat 5 biji..So aku makan pukul 9 mlm setiap mlm..ada yang terlepas 9.15 kot baru makan. 1st pill makan, esoknya aku sakit kepala dr petang sampai malam. tak tahu memg side effect dia atau hanya kebetulan. The rest aku okay je x dek sakit pale dh

Makan clomid ni, dr tak suruh pun datang scan ke apa. Just makan tuk 2 cycle and pada hari ke 21 pada cycle ke 2 tu,aku kena amek darah tuk tgk hormon progesterone aku naik ke tak. Bagi aku ni mcm eksperimen jelah. 2 cycle amek clomid tanpa cek progression telur ke apa.

Once again, lain dr aand klinik lain cara. Kalau klinik Hamid Arshad aku kena mkn clomid start hari ke 4 sampai 8. yang hospital kemaman aku kena mkn start period ke 2 sampai 6. Dos pun tak sama..Kat klinik dulu aku makan 1 cycle, kena scan tengok telur and inject pregnyl (dont know to eja). Kat hospital ni rilek je 2 cycle ni aku makan without perlu scan and inject..nampak lain kan..So tu cara dr masing2lah..bukan bermaksud salah ke apa..Cuma bila tak perlu scan aku tak tahu de telur ke tak. So selama 2 cycle clomid tu nanti rasa macam emmm ntahlah rasa x reti nak describe. Rasa lama sangat.

Doakan aku berjaya hamil ye kawan2.

No comments:

Post a Comment