Wednesday 11 May 2016

FREELETICS


Anda kurus? Terlalu kurus? Haaa kite same..sekarang ni aku berada dalam state terlalu kurus dengan tinggi 162cm dan berat 46.8kg.. sejak zaman belajar lagi aku ada masalah badan tak naik2 berat walaupun aku mkn macam2. Dan pernah makan produk naikkan berat pun.. tapi usahaku putus di tengah jalan. Sekarang ni aku dah tak nak tambah berat pun, dah tak nak nampak gemuk pun dari badan sekarang. Yang aku nak adalah kurus yang sihat dan ada muscle. Ni  dahlah kurus kering, keletihan sokmo, nampak sgt tak sihat.

So I decided to starts with FREELETICS.

What is freeletics?
It is a high intensity workout that combines full-body routines and exercises  and designed to last between 5 and 45 minutes.
The exercies includes burpees, squats, sit-ups, lunges, jump high knees and many more.

Lihat dulu freeletics transformation untuk senang faham:


Nampak tak badan bukanlah gemuk sangat ke ape. Cume tak fit dan cantik je. Tapi dengan freeletics, boleh build up your muscle. Tak kire gemuk atau kurus, bagi aku freeletics ni sesuai sebab untuk fitkan dan bine otot badan kite.


Untuk beginners macam aku, aku ikut video  di bawah.

            


Aku pun tak tahu banyak sangat tentang freeletics lagi dan aku pun baru ikut slow2. Setakat ni aku baru buat 4 hari dan adalah rasa perbezaan dimana aku rasa sihat, bile jalan rasa badan tegak dan confidentlah sikit. Sebabtu aku suggestkan pada orang yang tak kire gemuk, berisi atau kurus, buatlah workout ni. Freeletics ni adalah workout yang berulang dan senang nak ikut, boleh ingat step. Boleh buat dalam bilik je pun, tak perlu pun pegi gym sebab tak menggunakan ape2 alat. Sesuai tuk orang yang x nak pegi gym. 




No comments:

Post a Comment