Monday 28 March 2016

Kisah Anak dan Abah

Semasa on the way abahku menghantar aku kes stesyen bas, abah singgah di stesyen minyak

Abah mengeluarkan RM50.00 dan memberikan padaku tanpa berkata apa2 dan aku mengucapkan "Terima kasih bah" sambil memasukkan dalam purse ku. Tak sangka dpt duit belanja.

Abahku ckp" duit minyak" sambil tunjk ke arah duit itu, aku pun angguk tanda faham.

Abahku ckp lg " duit minyak tu" sambil tunjuk ke arah duit itu, aku pun angguk tanda paham lagi.

Abahku ckp lg " duit tu tuk bayar minyak, bagi kat orang tu", sambil tunjuk ke arah pump attendant yang sedang berdiri di sebelah tingkap aku.

Cess, malunya aku, aku ngatkan abah aku nak bg duit belanja, dan bila dia ckp "duit minyak" ingatkan tuk belanja minyak motor aku kat sana..PERASAN!!




No comments:

Post a Comment