Monday 23 July 2018

Clomid 2nd Cycle

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Clomid kali pertama tak berjaya sebab aku x mengandung. So try kali kedua juga tidak berjaya. Ini adalah rawatan terakhir di klinik Dato Hamid Arshat sebab aku kene pindah kemaman ikut suami. Hb pun dah buat sperm test dan keputusannya adalah normal. So keputusan ujian kami berdua adalah kami suami isteri TIADA MASALAH untuk mendapatkan anak. Hence, kami masih lagi tidak mengandung.

So putuslah rawatan di sini. Dan sekarang sudah 5 bulan aku berada di kemaman tanpa apa2 rawatan seterusnya dan aku masih lagi tidak mengandung.

Sedih dan pedih

Tapi aku redha dan bulan depan pada 8/8/2018 aku ada appointment pula di hospital kemaman untuk rawatan infertility. So aku sambung di hospital kemaman nanti. The next aku akan cerita lagi.

Kepada TTCian, jangan sedih (walaupun aku pun sedih). Jangan asyik fikir nak anak saja. Jalani hidup suami isteri dengan sangat bahagia. Sebab kita kene bahagia walaupun tanpa anak. Jangan biarkan kita rasa ada anak baru kita akan dapat kebahagiaan. TIDAK.

Aku berharap sangat TTCian yang lain akan hamil walaupun aku tidak hamil lagi.

No comments:

Post a Comment